Az Indian-ról

2010-es évek
A legenda tovább él

Az Indian Motorcycle visszatér és tökéletesebb, mint valaha

A 2010-es évek tele vannak izgalmas fejlődéssel és növekedéssel az Indian számára. Fényes jövőt építettünk a legendás múltunkra a technológiai újítások, a jövedelmező partnerségek és az autentikus, ikonikus kerékpárok egyre növekvő sorozata révén.

2000-es évek
A bizonytalan jövő

Viharos idők amerika első motorkerékpár-társaságának életében

2003-ban az American Indian Motorcycle Company csődbe ment és beszüntette termelését. Amerika első motorkerékpár-társaságának jövője bizonytalanná vált.

2008-ban a dolgok kezdtek jobbra fordulni, amikor a londoni Stellican Ltd. felvásárolta az Indian-t, és létrehozott egy Indian motorkerékpár-üzemet Kings Mountain-ban. 

2008-2011 között szerény számú 105 köbincses, V2-es motorral szerelt Indian motorkerékpár készült. 

2011-ben a Stellican eladta az Indian-t a Polaris Industries-nek.

1990-es évek 
Az Indian feltámad

A legenda visszatér eredeti fényébe

1998-tól ismét kizárólag Indian modelleket gyártott a vállalat.

Kilenc vállalat egyesülésével megalakult az Indian Motorcycle Company of America (IMCA), és üzemet nyitott Gilroyban. Az üzemben Indian Chief, Scout és Spirit modelleket gyártottak, S&S Cycle motorokkal szerelve.

1970-es évek
Egy korszak vége

Két legenda hajnala

A legendás motorkerékpár versenyző, kereskedő, forgalmazó, magazin kiadó és motorkerékpár-gyártó Floyd Clymer 1963 óta dolgozott az Indian márka újjáélesztésén.

Clymer 1970-ben szívrohamban elhunyt és ügyvédje, Alan Newman szerezte meg az 'Indian Motorcycle' védjegyet.

Newman a továbbiakban Indian márkanévvel ellátott kis kerékpárokat értékesített. Legtöbbjük Tajvanban készült, motorjuk pedig 50 és 175 cm3 között mozgott, a többi motor újramárkázott olasz mini-kerékpár volt.

A 70-es években az eladások száma végig hanyatlott, 1977-ben pedig végleg megszűnt a gyártás és értékesítés.

1960-as évek
Egy rekord nyomában

Burt Munro történelmi futama

1967-ben a 68 éves új-zélandi születésű Burt Munro történelmet írt szárazföldi sebességrekordjával. Az új hivatalos szárazföldi rekord 184.087 mph, a nem hivatalos csúcssebesség 205,67 mph lett, amikor a nagymértékben átalakított 1920-as Indian Scout Streamliner-rel átszelte a Bonneville sós síkságot Utah-ban.

Munro számos új-zélandi földi sebességrekordot megdöntött az 1940-es években, és az 1950-es években már túl gyorsnak is bizonyult az új-zélandi pályák számára. Új célt tűzött ki magaelé: meghódítja a Bonneville sós síkságot.

Az évek során Munro és az Ő Scout-ja kilenc alkalommal versenyzett a Bonneville sós síkságon, és ebből háromszor világrekordot állított fel. Végül az 1967-es, utolsó versenye volt a csúcspont, amivel bekerült a motoros hírességek csarnokába.

1950-es évek
A 'Wrecking Crew' felemelkedése

A motorkerékpár versenyek urai

Az 1940-es évek végén alakult, 'Wrecking Crew' névre keresztelt csapat - amely olyan legendás versenyzőkből állt, mint Bobby Hill, Bill Tuman, és Ernie Beckman - az 1950-es évek elején már uralta a a legtöbb versenypályát.

A csapat legemlékezetesebb győzelmei között szerepel többek között három egymásutáni Springfield Mile győzelem is: 1951-ben és 1952-ben Hill nyerte meg, 1953-ban pedig Tuman.

1950-ben a vállalat elnökét, Ralph B. Rogers-t John Brockhouse váltotta. Sajnálatos módon az Indian üzem 1953-ban bezárt. 1955-ben a Brockhouse Engineering megvásárolta az Indian márkanevet és külföldről behozott Royal Enfield modelleket kezdett értékesíteni Indian márkanévvel fémjelezve, egészen 1960-ig.

1940-es évek 
A világháború

Az Indian motorok szolgálják a hazájukat

1940-től 1945-ig az Indian minden erejével a szövetséges erők II. világháborúban való segítségére koncentrált. Először a francia kormánynak gyártotott motorkerékpárokat, 1941-től pedig az amerikai hadsereg számára gyártott Model 841-es motorokat.

1945-ben a Du Pont testvérek eladták a céget Ralph B. Rogersnek. Rogers megvásárolta a Torque Manufacturing Co.-t is, részben annak érdekében, hogy hasznosítsa a korábbi, akkor már a Torque-nál dolgozó, Indian motorkerékpár-mérnök G. Briggs Weaver tehetségét, aki számos olyan modellt tervezett, melyeket Rogers Indian motorkerékpárként tervezett gyártani.

A háború után először csak Indian Chief modellek kerültek le a gyártósorról. 1948-ban bemutatkozott a 440 cm3-es Indian Scout, valamint a 220 cm3-es Indian Arrow, hogy felvegye a versenyt a könnyűsúlyú külföldi import motorokkal. 

1930-as évek
A válság éveiben

Növekedés egy válságos gazdaságban

1930-ban E. Paul Du Pont eladta a DuPont Automobile részesedését az Indian Motorcycle-nak és megvásárolta az Indian Motorcycle nagy részét.

E. Paul leváltatta a cég vezetőségét és Loring F. “Joe” Hosley nevezte ki a feladatra, hogy felügyelje a vállalat mindennapjait.

Hosley vezetése alatt az Indian Motorcycle folytatta a modellek évenkénti bevezetését, amely 1932-ben kezdődött a Model 203 Scout és Scout Pony-val, 1934-ben pedig a Sport Scout-tal folytatódott.

Az 1930-as évek elején a gazdasági válság miatt csökkent a motorkerékpár eladások száma. A cég ez alatt az idő alatt is a tökéletességre törekedett és 1936-ban bemutatta a "fejjel-lefelé" 4-hengeres motort, valamint olyan modelleket amelyeknek a műszerfala a tankon helyezkedett el.

1937-ben Ed Kretz megnyerte az első Daytona 200-at, egy Indian Sport Scout-on. 1938-ban egy Sturgis-i Indian motorkerékpár klub megrendezte a Black Hills Classic-ot, amelyből később kialakult a Sturgis Rally.

1920-as évek
A legenda születése

Bemutatkozik az Indian

Az 1920-as évek fontos idők voltak az Indian motorkerékpár felemelkedésében, mivel számos ikonikus motor került bevezetésre ekkor.

1920-ban a cég kiadta az első Indian Scoutot.  Ennek a gyors, megbízható, mozgékony kerékpárnak köszönhetően sok ember csábítottak a lovaglás megkezdéséhez.

Ezt követte a Chief (1922), a legkelendőbb Big Chief (1923), a Prince (1925), és az Ace Motor felvásárlása után az Ace (1927).

1923-ban a cég megváltoztatta a nevét a "The Hendee Manufacturing Company"-ról "Indian Motocycle Company"-ra, 'r' betű nélkül.

Az Indiai Motorkerékpár 1927-ben mutatta be a legendás 45-köbincses, azaz 750cm3-es V2-es motorját. A Scout-motor ezen nagyobb verziója a valaha épített egyik legjobb Indian motor.

1910-es évek
Rekordok és innovációk

A motorkerékpárok fejlődése

Az 1910-es évek az Indian számára a nagy technológiai újítások és fejlesztések időszaka volt, köztük a levélrugós elülső villa, automata olajpumpa, 2 sebességes váltó, padlólapok, lengőkaros hátsó felfüggesztés, az első elektromos indítás, elektromos lámpák, a legendás 1000 cm3-es Powerplus motor és az 'Indian Motorcycle' logo.

Ezek a fejlesztések új rekordokhoz vezettek:

1913: 32.000 új motorkerékpárt értékesítettek, ezzel új rekordot felállítva.
1914: Erwin “Cannonball” Baker San Diego-ból a keleti partig mindössze 11 nap, 12 óra, 10 perc alatt jutott el.
1915: Erwin “Cannonball” Baker három és fél nap alatt tette meg a Kanadából Mexikóba vezető utat, Kalifornián keresztül, ezzel egy újabb rekordod felállítva.

1916-ban George Hendee, a vállalat elnöke és társalapítója lemondott, 1917-ben az Egyesült Államok pedig bekerült az első világháborúba. Az Indian Motorcycle a termelés nagy részét a hadsereg támogatására fordította. Ennek eredményeképpen a motorkerékpár kereskedőknek csupán korlátozott mennyiségű készlet állt rendelkezésre, és a kiskereskedelmi értékesítés jelentősen csökkent. A vállalat az amerikai katonaságot közel 50 000 motorkerékpárral látta el 1917 és 1919 között, legtöbbjük az Indian Powerplus modellen alapult.

1900-as évek
Az első motorizált kerékpár

Amerika első motorkerékpár márkája

1901-ben a kerékpárgyártó és egykori kerékpáros bajnok, George Hendee felbérelte Oscar Hedstromot, hogy benzinmotoros kerékpárokat építsen a kerékpárversenyekhez. Az általa létrehozott gép hatékonynak és megbízhatónak bizonyult, megalapozva ezzel a cég hírnevét. Később létrehozták az első gyárat Springfield belvárosában.

Az első Indian motorkerékpárt 1902-ben adták el, később ebben az évben pedig már versenyt nyert. A versenyzők újabb és újabb győzelmeket értek el Indian motorokon:

1903: A cég társalapítója és főmérnöke, Oscar Hedstrom az egyik motorkerékpárjával új, 56 mph-s világrekordot ért el, és megnyert egy New York Citytől Springfieldig oda-vissza terjedő versenyt.

1906: George Holden és Louis J. Mueller egy Indian motoron 31 és fél nap alatt jutott el San Franciscoból New York City-be, mechnikai meghibásodások nélkül, ami akkoriban rekordnak számított.

1907: T.K. Hastings az Indian motorkerékpárjával 1000 mérföldes hosszútávú versenyt nyert Angliában.

1906-ban elkészült az első gyári V2-es verseny motorkerékpár. Ez a motor az 1907-es modellévben került bevezetésre a fogyasztói modellekben, így ez a 633 cm3-es, 42-fokos V2-es lett az első amerikai gyártású, motorkerékpárokhoz készített V-ikermotor.

1897
A legenda megszületik

A vállalat alapítása

1897-ben George M. Hendee megalapította a Hendee Manufacturing Company nevű kerékpárgyártó céget. A kerékpárok olyan márkaneveket viseltek, mint például a Silver King, a Silver Queen, és az American Indian, amely később egyszerűen csak "Indian" lett, valamint Hendee elsődleges márkanévévé vált.

 

Visszahívjuk?

+36

* A megadott telefonszámot nem használjuk fel későbbi, marketing célú megkeresésre.