1910-es évek Rekordok és innovációk
A motorkerékpárok fejlődése
Az 1910-es évek az Indian számára a nagy technológiai újítások és fejlesztések időszaka volt, köztük a levélrugós elülső villa, automata olajpumpa, 2 sebességes váltó, padlólapok, lengőkaros hátsó felfüggesztés, az első elektromos indítás, elektromos lámpák, a legendás 1000 cm3-es Powerplus motor és az 'Indian Motorcycle' logo.
Ezek a fejlesztések új rekordokhoz vezettek:
1913: 32.000 új motorkerékpárt értékesítettek, ezzel új rekordot felállítva. 1914: Erwin “Cannonball” Baker San Diego-ból a keleti partig mindössze 11 nap, 12 óra, 10 perc alatt jutott el. 1915: Erwin “Cannonball” Baker három és fél nap alatt tette meg a Kanadából Mexikóba vezető utat, Kalifornián keresztül, ezzel egy újabb rekordod felállítva.
1916-ban George Hendee, a vállalat elnöke és társalapítója lemondott, 1917-ben az Egyesült Államok pedig bekerült az első világháborúba. Az Indian Motorcycle a termelés nagy részét a hadsereg támogatására fordította. Ennek eredményeképpen a motorkerékpár kereskedőknek csupán korlátozott mennyiségű készlet állt rendelkezésre, és a kiskereskedelmi értékesítés jelentősen csökkent. A vállalat az amerikai katonaságot közel 50 000 motorkerékpárral látta el 1917 és 1919 között, legtöbbjük az Indian Powerplus modellen alapult.
|
 |